Salam...kebetulan semue tugasan dah disiapkan, sedikit mase ni cek luangkan tuk ruangan yg lme cek tinggalkan...Alhmdllh hari ni berjln dengan lancar walaupun belakang badan masih sakit2..

Tadi cek baru balik dari taklimat olh pengetua dan felo di kolej. Ade beberape perkara yang menarik perhatian. Di mana pada 2 okt baru ni seorg peljar tlh dikejarkan ke hspital dan keadaan dia kritikal. Adik tu junior cos cek..Cek dh th cite ni sebelum ni, ttg keadaan die dan bantuan yg telah disalurkan. Em...sdih dgr keadaan die..tapi alhmdllh berkat doa rakan2 selame ni dan rahmat Allah SWT membantu adik utk berjuang w'pun adik aini masih koma.. Same2 kite doakan kesejahteraan adik aini. Cek xknl adik ni, d'sbbkan pljr bgi cos cek rmai sampaikan yg sme batch gan cek pn de segelintir yg kami xsmpt nk kenal..kdg2 klu de perjumpaan/pe yg melibatkan semue baru la..."eh...kite same cos upenye"...itulah yang berlaku..Klu gan batch ke2 dan ke 3 de gak yg kenal p sebilangan shje.

Pade awlnye,adik aini dpercayai kne demam denggi. Semase malam anta ke hspital die dh muntah darah dan sejurus sampai ke hspital trs koma. Ditempatkan di ICU..Sementare menunggu ibubape adik aini sampai, kawan2 serumah gan die tlg jg..time kasih pade kawan2 die yg snggp melungkan mase dan membantu adik aini..cek psti xde org yg sngp tgk kwn die skt kn?... Hanya Allah yg dapat membalas jasa baik kalian. Daripada pertemuan ayahanda dengan pihak hspital mengatakan yang adik aini bukan demam denggi tapi telah dijangkiti virus kuman dan amat berbhye. Oksigen xsampai pada anggota dan organ dalaman adik aini dan kemungkinan....MasyaAllah macam mane perasaan adik aini...dan banyak lagi kemungkinan2 yang diberitahu oleh pihak hsptal..tapi saye xnak ckp pasal kemungkinan2 yg ada..Kite same2 doa utk kesihatn dan berikan semangat kepada adik dan ibu bapenye yg setia berada di sisi adik aini.

Moge Allah membantu dan melindungi adik aini selamanye..dan kepade kedue ibubape aini saye doakan supye diberikan ketabahan dgn ujian yang menimpa. Sesunguhnya Allah sentiase bersama hambanye. Kite juge perlu sentiase mengingati bahawa sesuatu perkara boleh berlaku pade bile2 mase shaje..(Sihat Sebelum sakit)...

Jika kite lakukan maksiat kepade Tuhan pade siang hari adekah kite confrm sempat untuk bertaubat pade malamnye? Adekah kite akan sihat sepanjang hari? Jike kite tertinggal solat zuhur adekah kite pasti yang kite akan bertemu Asar?Cube bayangkan....Semue atas kehendak Allah SWT...jika terjadi maka jadilah. Sihat macam manapun...jika nak terkene penyakit bile2 je boleh berlaku...Berhati2, secermat2 pun kite klu nak berlaku..berlaku juga..kite xtahu pe yang akan berlaku pade diri kite dan pade semue..Cume kite sebagai hamba hanya memohon yg terbaik dan memohon dijauhi daripada kecelakaan dan segala perkare yang tidak diingini...Lakukan sesuatu hanya kerane Allah.


p/s: Ingatlah 5 perkare sebelum datang 5 perkare...
-akma jgn lpe makn ubat!! jagn dgilll...

Salam...ill'liqa,
peace:)

0 comments:

"Always Be There"