~Memori3tahunpostdiFb

Alhamduillah :)<3 span="">



Astaghfirullahal'azim..Alhamdulillah.
10 Hari berlalu.
Masih terlalu awal.

2 tahun yang lalu.
Masanya agak panjang.
Tanpa suara, tanpa bertentang mata.
Tanpa berjalan mesra berdua.
Tanpa mengetahui dia bagaimana.
Hanya bertanya tentang agama dan pergaulannya saja.
Perbincangan pula asyik dingin sahaja.
Entah kekuatan dari mana.
Memilih yg tidak dikenali membuka mata.
Mereka kata aku gila agaknya.
Dia yg dirasa seperti menyampah saja.
Kini menjadi suami yang tercinta.
Oh..itulah nikmat cinta selepas nikah rupanya.
Oh..itulah janji Allah kepada dua hambanya yg setia.

1 tahun yang lalu.
Tidak sibuk menukar rasa cinta.
Tidak rasa ingin berjanji hanya kaulah segalanya.
Yang ada cuma mempersiapkan diri dengan,
Usaha, keyakinan, Ilmu, doa & TAWAQAL.
Jadikan diri sebagai hamba Allah yang mencari hanya redha-Nya saja.
Ego membuatkan diri rasa kau bukanlah sesiapa.
Tapi, ia luntur selepas terungkapnya Lafaz Sakinah dari hatinya.
Daripada suami yang sah lagi halal di dunia & akhirat hingga Syurga.
Allah campakkan rasa cinta kepada keduanya.
Yang dulu jauh berjuta batu, kini tidak lagi.
InsyaAllah. Himpunkan kami dalam RahmatMu Ya Allah...Aameen.
 — feeling blessed




Bismillahirrahmanirahim.

Assalamualaikum wbt.😇

Aku mencari-cari usrah. Bulatan gembira yang lamaa aku tinggalkan. Suasana damai tenang di jiwa. Rindu. Rindu, sebak.

Rupanya ia ada di dalam rumahku sendiri. Selepas solat berjemaah bersama. Merajuk. Selepas makan sepinggan. Membesarkan anak-anak. Berjalan, memasak di dapur, mengemas rumah, dan semua di dalam rumah. Call dan pesanan ringkas semasa bekerja. Setiap masa, ada "usrah".

Kami memujuk, bersembang, berkongsi, bertukar pendapat dan fikiran, menenangkan dengan baris-baris ayat, merasionalkan kematangan, membantu, menyokong dan sebagainya untuk mengukuhkan binaan yang dibina.

Tujuan "binaan" kami ingin bersama masuk syurga Allah atas tiket berkasih-sayang. Allah meredhai keluarga kami.

Bukan ingin mengantikan sekiranya prestasi antaranya tidak memberangsangkan. Meninggalkan ketika salah seorang kecundang atau tersasar. Membiarkan pabila salah seorang remuk, busuk, jatuh, dan sebagainya. Tiada rasa tercabar untuk ahli usrah aku. Kerana aku hanya perlu kamu.

Gantian itu tiada. Kerana dalam doa hanya ada kami. Aku dan Kamu. Noktah. 💖

Usrah aku, bersama si dia dan khalifah kecil kami bertambah gembira. Kerana kami saling membantu. Malah kami bertambah gembira. Bertambah sayang dan bertambah cinta antara kami.

Namun dalam membina untuk kukuh. Kesilapan dan masalah adalah ujian besar bagi kami dan semua manusia. Kerana kesempurnaan itu bukan dari manusia. Allah mengajar, melatih daripada itu untuk lebih berusaha. Itulah membuatkan kami bertambah rasa cinta. Manusia, memang akan belajar dari kesilapan. Allah hantarkan Aku dan kamu saling untuk membantu. Kerana itu, kita bersatu.💪 Kami saling mengetahui kekurangan, kelemahan dan kelebihan diri sendiri. Dan aku memang perlu kamu, ahli usrahku.

Aku. Cintakan Allah kerana mengizinkan aku melayari pengalaman indah bersama ahli usrah ini. Moga Allah sentiasa kekalkan sakinah, rahmah dan mawaddah dalam kehidupan kami untuk menuju destinasi abadi.💝

Aamin.




InsyaAllah. Aamin.
1.03am.
AkmaKasim.

#bersambung.

Assalamualaikum wbt..
Allahummasollialamuhammad..

MasyaAllah! Dah berkurun bersawang blog..hee...
Rindu, rindu nak tuktap tuktap taip2..
Lamaaanyaaa tak menulis...InsyaAllah jika berkesempatan nak sambung belajar menulis semula..haha..

Tulis pasai apa? Emm...macam2...banyak mende nak digalerikan kat blog tersayang ni. Dulu gigih belajar buat blog. Biar xde orang baca pun yang penting dapat luahkan dan simpan kenangan2 yang ada dalam hati dan sanubari ni...haha..Nanti boleh belek2 balik..Baca2 time dah tua..haha..Moga2 ape yang ditulis memberi manfaatla kan? Baru Allah redha..hehe...

Sebenarnya dh gantuk sangat, tapi dua tiga hari dah terbayang2 nak post kat blog. haha.. Jadi sebelum nak tidoq, yang lain2 pun dah tidoq dapat 1 post...hee... InsyaAllah panjang umur jumpa lagi..

Hari ni malam jumaat last sebelum puasa.
Doa2 banyak2 moga Allah berikan hati yang baru, yang bersih utk menyambut Ramadhan.
Wah..dah nak posa. Rindu.
Macam2 perasaan.
Minta maaf kat semua na. (Aik kat sapa?) Sapa2 yang terbabas kat blog ni la..Sawang la kot? Haha... Ok senget sikit malam ni...hee

Oklah kata tadi dah nak tidoq..Moh2 esok berat mata nak bangun subuh..huhu..

Allah, panjangkan umur kami utk merasai bulan Ramadhan.
Berkatilah kami..Aamin..

Nite! Assalamualaikum..
Peace :)

"Always Be There"