TIGA NIKMAT UTAMA ❤️
Surah Al Nahl : 78
Juzuk 14.
✔️Manusia tidak perlu sombong.
✔️Perlu sentiasa menjaga hubungan dengan Allah.
✔️Kerana Manusia itu tidak mengetahui sesuatu pun.
👶Awalnya keluar daripada perut ibu dalam keadaan tidak tahu apa-apa. Hanya tangisan menjadi pengantara untuk melontarkan kehendak diri.
✔️Tiada apa yang perlu dibanggakan. We know nothing.
3 nikmat UTAMA kurniaan Allah :
❤️ Pendengaran
❤️ Penglihatan
❤️Hati
💚Nikmat ini, penggunaannya sedikit demi sedikit semakin bertambah. Untuk memahami, memperhalusi, memerhati ke semua kurniaan Ilahi. Dipergunakan sebaiknya. Menambah pengetahuan. Mendengar, melihat keajaiban Allah sebaik-baiknya lantas membentuk hati yang sebenar-benar tunduk hanya kepada Allah SWT. Dan mensyukuri segala nikmat. 🤗(supaya kamu bersyukur). 🌷
💚Apa jua bidang dan kerjaya yang diceburi, jadilah seorang hamba yang bertakwa dan menyumbang untuk manfaat bersama supaya lebih dekat dengan Tuhanmu. Sungguh Allah Maha Melihat apa yang kita kerjakan.
وَٱللَّهُ أَخۡرَجَكُم مِّنۢ بُطُونِ أُمَّهَٰتِكُمۡ لَا تَعۡلَمُونَ شَيۡـٔٗا وَجَعَلَ لَكُمُ ٱلسَّمۡعَ وَٱلۡأَبۡصَٰرَ وَٱلۡأَفۡـِٔدَةَ لَعَلَّكُمۡ تَشۡكُرُونَ
"Dan Allah mengeluarkan kamu dari perut ibu kamu dengan keadaan tidak mengetahui sesuatupun; dan dia mengurniakan kepada kamu pendengaran dan penglihatan serta hati akal fikiran); supaya kamu bersyukur."
-Surah An-Nahl, Ayah 78


0 comments:

"Always Be There"