Bismillahirahmanirahim...
Assalamualaikum wbt..
Allahmdulillah, atas nikmat Allah...Ramadhan Kareem buat semue...

Moga Ramadhan kali ini lebih baik daripada yang sebelumnya. Selalu kita mengharapkan macam tu. Moge kite bertambah usaha untuk meningkatkan amalan-amalan yang baik di bulan mulia. Bertambah semangat untuk mendidik diri menjadi orang yang lebih baik daripada sebelumnya. Peluang bertemu ramadhan hanya sekali dalam setahun, belum tentu akan bertemu pade tahun berikutnye. 

Bila tiba bulan ramadhan, pintu syurga akan dibuka seluas-luasnya dan pintu neraka akan ditutup. Dan tak mustahil kite dah fasih mengenai kelebihan-kelebihan yang ada dalam bulan ramadhan, kesilapan-kesilapan yang kerap kali dilakukan. cume kite cakna ataupun tidak. Moga Allah berikan keberkatan kepada kite dan dipilih menjadi hamba yang bertuah untuk mendapat kerahmatan sepanjang masa. Aamin.

Jadual pada hari khamis sepanjang puasa ini kelas secara marathon. Bermula awal pagi 7.30, dua masa di tingkat 4, sambung pula 10.30 dua masa di tingkat 3 terus sambung di tingkat 2 dan last di tingkat 4 kembali. Tadi bile masuk di kelas yg terakhir, mulut saye dah malas nak mengeluarkan suara..dan hanya menulis arahan di papan hitam. Pelajar tetap mengasak2 supaye saye bercakap. Saya hanye mampu untuk menghadiahkan senyuman, namun mereka tetap juge tidak senang duduk selagi cikgunye tidak mengeluarkan suara..akhirnya saye bercakap juga. Alhamdulillah tak letih sebenarnye cume malas...boleh ke macam tu? huhu..suara sangat penting dalam pdp. 

Puasa kali ini, cuaca mendung...sejuk..moge hati juga sesejuk itu. Latih untuk jadi lebih sabar dan tidak marah. Cume kadang-kadang saye keliru bile jadi seorang guru. Kalau tak garang katenye budak tak takut, pijak kepale, tak hormat dan sebagainye. Ya, kadang-kadang betul dan kadang-kadang salah. Tapi tidak semestinye perlu jadi garang utk semue tu. Em..tak pela..moge cikgu selesa untuk menjadi diri sendiri. Moga cikgu ada semangat untuk memperbaiki diri jadi insan yang diredhai, jadi insan yang bermanfaat untuk semua.

Minggu pertama ramadhan dah berlalu, sangat cepat...moge masa waktu ramadhan ni bergerak lambat. Selamat Berbuka.


0 comments:

"Always Be There"