Bismillahirahmanirrahim...Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk menghirup udara Allah walaupun keadaan tidak berada seperti biasa.  Tidak seperti biasa? huhu...tak de la...nikmat sihat ditarik sementara. Sakit tekak + batuk + selsema = demam. Rakan sebilik saye, selepas balik dari umrah cuti baru ni, masih batuk..dan kemungkinan berjangkit katenye..

Tapi bagi saye berjangkit atau tidak tu hanye Allah yg tahu. Kite bukan tahu pun bile kite akan sakit, bile kite sihat atau bile kite mati. Semua dalam pengetahuaNya. Dah sakit-sakit ni..semuenye Allah aturkan..nak hapuskan dosa-dosa kecil mungkin..supaye kite gandakan kasih sayang dan sentiasa berhubungan dengan Dia mungkin. Sebab time sakit biasenye hati seorang hamba lebih dekat padaNya, sebab ape jugak... mungkin rase 'waktu' dah dekat...hee...Apepun insyaAllah ade hikmah. Bukan baru kali pertame demam, dalam setahun mungkin beberapa kali kite demam. Moga kesakitan yg dialami dapat hapuskan dari dosa dan sentiasa menjaga hubungan dengan Allah.

Cuaca agak panas semenjak dua menjak ni..dan Alhamdulillah sekarang belah petang Allah turunkan hujan membasahi bumi. Faktor cuaca jugak boleh menyebabkan antibody kadang-kadang tak stabil ditambah dengan tabiat yang kurang minum air masak. Bile cuace agak panas mulela tekak ni nak minum aisss je..eheh. sekarang dah selesemee...


Tak dan seminggu bukak sekolah dah demam..faktor kerje yg banyak pun boleh menyebabkan badan tak sihat..n selalu penat..kan..hee..ok,.ngade je lebih..,dah nak kerjekan mane boleh merungut..Moga kije yg kite buat jadi ibadah,amin...

Ok..banyak mane faktor yg ada ape pun secare tersembunyinye semuanya Allah dah tentukan. Cume diri kita..sejauhmana kite bersangka baik dengan apa diberikan...dan sejauhmana diri kite sendiri ambil berat atas kesihatan diri sendiri. Badan kita juga ada hak ke atas kita. Nasib baik Allah tarik nikmat sihat je kalau Dia tarik nikmat Nyawa...huhu..MasyaAllah moga- moga sempat Taubat!

Kadang-kadang bile tak sihat ni...mudah je nak terase..(tak demam pun same..erk) dapat jadual baru semalam dan tengok tengok jadual isnin 8 masa berderet...huuuu...sampainyee hati cikgu jadual tu...rasenye tak pernah lagi org dapat jadual macam tu kat situ..

Allah, Kau lebih mengetahui..Jika ia baik, berikan kekuatan dan kebaikan untuk sentiasa bersangka baik dan  tabah mengharungi pancaroba yang Kau berikan. Hindari dari keburukan yang datang dari bawah atas kiri dan kanan. Jauhi daripada kezaliman...aminn...hukhuk....

Manusia tidak dapat berikan kekuatan melainkan Doa kita kepada Allah SWT.... =)
Moga cepat sembuh!, Aammin....

p/s : moga, bukan time tak sihat sahaja cari Dia~ ^_^



2 comments:

mamawana said...

Assalam,

Nikmatnya terjaga di subuh sepiee, di kala membuka mata , bangun sambil mengusap rambut yg terjuntai di dahi. Ya Allah, syukur aku masih hidup, masih bernafas di bumi MU. Alhamdulillahillazi.....

Nur_Ma"Khairatun Hisan" said...

Waalaikumussalam...
insyaAllah, tips yg baik ^_^

"Always Be There"