Bismillahirohamirrahim, Assalamualaikum. wbt....

Hari ini dah masuk 01 Julai 2011...bukan menghitung hari tapi hakikatnye hari dan masa semakin meninggalkan kite dibelakang..cume sedar mahupun tidak..selama yang diberikan nikmat hidup dan kesihatan..banyak mane yang dh kite lakukan suruhannye dan meninggalkan ape yang dibenci olehNya...

Jike diambil nyawa ini,cukup mahupun tidak atau ade atau tidak bekalan yang dibawa bersame untuk ke alam seterusnye...Sungguh, kematian itu tidak mengenal usia, tidak mengenal sihat mahupun sakit, tua mahupun yang muda..bersedia atau tidak..bila dikatakan takdir untuk diambil olehNya tidak menunggu sesaat..Ya Allah,jauhi kami dari siksa api neraka..terimalah amalan kami,redhailah kami dan berkatilah kami dalam lembayung Rahmatmu..jangan pernah tinggalkan kami dan tetapkan kami dalam Islam dan nur Iman..

Tak tahu kenapa, hati ini mudah tersentuh sejak dua menjak ni..nak kate dh tua mybe kot p baru 24 tahun p xmsk pun lagi kire 23 lagi..huhu...Alhmdllh semalam 30 Jun 2011 selesai untuk observation yang pertame oleh pensyarah penyelia Prof.Khazin..agak 'mengelabah' sikit coz die muncul tibe2 didepan pintu..macam nak luruh jantung dibuatnye..xsangke plk die mai..p alhmdllh jugak student bagi kerjesame,actually diorg mmg xsbr2 nak tnggu pensyarah datang p bile dh de smlam diorg plk yang terlebih nervous dri cikgunye..huhu..Alhmdllh dapat kenali pelajar2 yang macam ni..6 Pra-Universiti Bawah 1 dan 2...dan Syukur jugak, dapat feedback yang agak memberangsangkan..moge utk observation yang kedue dan ketige dapat perbaik diri dan moge lebih baik dari sebelumnye..insyaAllah.

Suara...siapa lagi klu bukan abahku,emm...moge Allah lindungi dan merahmati kedua ibubapa saye yang ade di Kuala Lipis, Pahang...Memandangkan esok ade program "Larian 1 Murid, 1 sukan, 1 Malaysia" permintaanye untuk balik tak dapat ditunaikan...Ya Allah sayangi kedua ibubapa ku sebagaimana mereka menyayangi aku dari kecil hingga sekarang dan selamanya...Sungguh tiada pengganti untuk anugerah ini 'ma dan abah'...hargai mereka selagi mana mereka dan kite masih hidup..kadang2 terbit dihati rase terkilan kepada mereka2 yang sanggup meninggalkan ibu bapanye di rumah orang2 tua..mungkin saye tidak tahu masalah yang mereka hadapi sehingga sanggup lakukan demikian..tapi ape pun segalanye mungkin terjadi..kite pun suatu hari nnti tak tahu macam mane kan..ape pun moge Allah jangan 'cabut ' kasih sayang yang ade terhadap kedua ibu bapa kite...bak kate pepatah "ibu dan ayah boleh menjaga 10 orang anak tapi 10 orang anak nak menjaga ibu bapa itu belum tentu.." Nauzubillah...

Ok..insyaAllah sambung lagi dikemudian hari..

p/s : "Allahummazhab 'anil hammi wal hazan"
Ya Allah,jauhkanlah wajahku ini daripada rupa sedih dan gelisah. :)

*Ade pelajar bagi saye bace bukunye yang bertajuk " Mereka Bertanya tentang ISLAM, Anda Menjawab" t.ksh to Faiz 4PMV..


2 comments:

OEN-OEN said...

tulisannya membangkitkan semangat nih akma, makasih ya ^^

Nur_Ma"Khairatun Hisan" said...

Oen-Oen..huhu...mekasih singgah sini^^,

"Always Be There"