Bismillahirohmanirrahim…

Assalamualaikum wbt…..Maha Suci Bagi Allah, Muhammad saw Nabi Junjunganku sepanjang zaman…selawat dan salam bagi sahabat dan keluarga baginda,moge2 saya menjadi umat yang setia kepadaNya..amin.



Tup2...dah sem akhir,nak exam pulak tuk yg terakhir kali di upsi..hu2..rase macam kejap pulak duk sini..bahang perpisahan pun kian terasa cz khamis (14 April 2011) baru2 ni adelah kelas yang terakhir disini..(sedihhh..hu2)..cz byk pengalaman, kenangan bersama kawan2 dan pensyarah2 dijabatan saye terutamanya...hu2..biasela, adenye pertemuan pasti ade perpisahan..dan syukur atas pertemuan ini yang memberikan seribu makna dalam kamus kehidupan saye selama bergelar mahasisiwi tuk degree di bumi Tg.Malim ini..(^___^) Semalam dah mule exm tuk first paper..alhmdllh,berjalan lancar w'pun soalan yg dijangke keluar xkeluar..hu2..p Alhmdllh sbb Allah gerakkan hati saye tuk bace tajuk lagi selain dripade tu..pepun..dh ushe, hanya doa dan tawaqal padeNya..ok,jum kongsi doa sempena hadapi musim peperiksaan, moge hati2 kite lebih tenang dan dilindungi selalu..insyaAllah:)




Sje nak taip Jadual Exam Sem 7 :

16 April 2011 (2.30 pm-SITC) : Isu-Isu Kurikulum Pengajian Malaysia
23 April 2011 (2.30pm- SITC) : Sistem Undang-Undang Di Malaysia

27 April 2011 (8.00am) : TEST JPJ [KERETA-Doakan Lulus yek,amin]

29 April 2011 (9.00am- Anjung 2) : Integrasi & Perpaduan Nasional
30 April 2011 ( 2.30pm- Anjung 1) : Politik Kontemporari Di Malaysia

Moge Allah berikan kecemerlangan dan ketenangan untuk menghadapi disaat-saat ini..amin.

Ok, bawah ni pulak nak kongsi sebuah lagu..spe xtahu?meh dengar..hehe..p rasenye ramai dh familiar dengan lagu ni..kan,kan..pepun,bile dengar lagu ni tersentuh je..huhu..(feeling xhabis2:D) lagu ni nynyian Tizz Zaqyah & Yassin..nnt nak kua drama Nur Kasih yang kedua..saye pun xthu bile..hu2..pepun drama ni salah satu drama yg saye suke..p yang penting kat sni saye nak kongsi lirik lagu NUR KASIH..moge kite dapat hayati:)



video


Lewat ini ku rasakan
Kasih kian ku dambakan
Resah hati yang ku pendam
Pada takdir dan harapan

Detik waktu dan suratan
Siapa tahu ketentuan
Ku mencari cahayanya
Dalam bayang kegelapan

Nur kasih
Nur kasih

Nasib hidup dan pilihan
Lain hukum setiap insan
Mengharapkan perjalanan
Dalam maya kesamaran

Nur kasih

Aku kembali kerana masih
Mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi

Nur kasih

Aku kembali kerana
Masih mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi

Nur nur ya nur kasih


Seperti sebuah kehidupan, apa yang terjadi hari ini atau seterusnya kite tak tahu..dan setiap manusia ade kisah hidupnya tersendiri yang berbeza coraknya, tapi kite sentiase ade perancangan untuk memastikan ia diteruskan. Namun segalanya mengikut kehendak dan ketentuan dari Yang Maha Kuasa..dan sebaik-baik perancangan itu adalah perancangan dariNya iaitu Allah. Siapalah kite untuk melawan takdir sekiranya ia bukan apa yang kite harapkan, tapi Allah itu Maha Adil..dan Allah sayang pade hamba yang sabar dan benci pade hamba yang cepat berputus asa..banyak mana ujian dan kegagalan yang dihadapi jangan mudah mengalah, dan bangkitlah semula walaupun ia pahit, berusaha untuk mencari cahayaNya yang indah..dan Allah itu Maha Pengasih lagi Penyayang kepada hamba yang mencari cintaNya..tak percaya?jum teliti Surat Cinta oleh Allah :

"(Ingatlah), ketika kamu memohon pertolongan kepada Tuhan-mu, lalu diperkenankan-Nya bagimu, "Sesungguhnya, Aku akan mendatangkan bala bantuan kepadamu dengan seribu malaikat yang datang berturut-turut." [Surah Al-Anfal : 9]

"Dan tidaklah Allah menjadikan melainkan sebagai kabar gembira agar hatimu menjadi tenteram kerananya. Dan kemenangan itu hanyalah dari sisi Allah. Sungguh, Allah Maha Perkasa, Mahabijaksana. "

LAGI....>>>
"(Ingatlah) , ketika Allah membuat kamu mengantuk untuk memberi ketenteraman dari-Nya , dan Allah menurunkan air(hujan) dari langit kepadamu untuk menyucikan kamu dengan (hujan) itu dan menghilangkan gangguan-gangguan setan dari dirimu dan untuk menguatkan hatimu serta memperteguhkan telapak kakimu (teguh pendirian)."

"(Ingatlah), ketika Tuhanmu mewahyukan kepada para malaikat, "Sesungguhnya Aku bersama kamu, maka teguhkanlah (pendirian) orang-orang yang telah beriman." Kelak akan Aku berikan rasa ketakutan ke dalam hati orang-orang yang kafir, maka pukullah di atas leher mereka dan pukullah tiap-tiap hujung jari mereka." [Surah Al-Anfal : 10-12]

Baikkan Allah,LAGI>>>

Cinta Allah itu adalah cinta yang tidak terbatas. Hakikat dan besarnya tidak bisa dipersamakan dengan kasih sayang siapa pun. Allah SWT berfirman, ”Rahmat (kasih sayang)-Ku meliputi segala sesuatu.” [Surah Al-A’raf :156].

Sebanyak apa pun dosa manusia, Allah pasti akan mengampuni, asalkan kita betul-betul bertaubat. Allah SWT telah berjanji dalam Alquran, ”Dan hendaklah kamu meminta ampun kepada Tuhanmu dan bertobat kepadaNya, niscaya Dia akan memberi kenikmatan yang baik kepadamu sampai kepada waktu yang telah ditentukan. Dia jika kamu berpaling, maka sungguh, aku takut ditimpa azab pada hari yang besar (Kiamat)" [Surah Hud : 3]

ok,sampai sini dlu..jike nak ditaipkan..terlalu banyak..huhu...AlQuran jelas diterangkan satu persatu...moge kite dalam Lindungan RahmatNya hingga akhir hayat..amin..doakan saye tuk peperiksaan didunia dan akhirat(^___~)

~~AKU BERSAMA KAMU~~ ♡♡♡
  • p/s : “Setiap Kita Di Dunia Ini Tidak Mahu Memilih Jalan Yang Derita, Hakikatnya Tanpa Usaha Keajaiban Tidak Akan Berlaku”
  • Kalau tulisan xjelas atau kecil (tekan ctrl +) yek..maaf atas kesulitan=)

2 comments:

محمد حذوان بن حميدان said...

moga segalanya dipermudahkan..amin

Nur_Ma"Khairatun Hisan" said...

InsyaAllah amin,time kasih sudi singgah=)

"Always Be There"