Bismillahirahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt. Semua orang perlu masa bertenang, masa rehat,  masa melepaskan lelah dan masa untuk cas semula bateri diri  supaya dapat merefleksi kembali dan mendapatkan kembali diri yang lebih baik.

Hari2 yang dilalui ada naik turun pasang surut emosi. Recharge soul time adalah salah satu masa yang saya sangat10x suka. Masa ini suami dan saya akan sama2 berbincang, menasihati, merefleksi diri melapangkan hati dan menjiwai kehidupan yang dilalui. Recharge soul time ini sama ada kami bersama anak2 atau hanya kami berdua sahaja, dua2 kami lakukan. Selalunya selepas solat atau sebelum solat atau bila2 masa semasa dirumah. Kami akan sama2 bertanya satu sama lain. Letih, penat, Marah, merajuk, terasa, kebaikan yang perlu diteruskan, kelemahan yang perlu dibaiki dan sebagainya. Masa ini banyaknya saya menerima nasihat dan bimbingan suami,  rasa sangat tenang dan gembira. Saya tak nafikan semenjak dua ini saya agak stress dan sangat tertekan. Allah uji dengan anak tidak berapa sihat, diri sendiri yang selalu juga penat dan tidak sihat, datang sekolah selalu lambat dan sebagainya. Huhuu datang lambat๐Ÿ˜“ lembik!

QS 2.Al Baqarah:286
ู„ุงَ ูŠُูƒَู„ِّูُ ูฑู„ู„َّู‡ُ ู†َูْุณًุง ุฅِู„ุงَّ ูˆُุณْุนَู‡َุง ู„َู‡َุง ู…َุง ูƒَุณَุจَุชْ ูˆَุนَู„َูŠْู‡َุง ู…َุง ูฑูƒْุชَุณَุจَุชْ ุฑَุจَّู†َุง ู„ุงَ ุชُุคَุงุฎِุฐْู†َุข ุฅِู† ู†َّุณِูŠู†َุข ุฃَูˆْ ุฃَุฎْุทَุฃْู†َุง ุฑَุจَّู†َุง ูˆَู„ุงَ ุชَุญْู…ِู„ْ ุนَู„َูŠْู†َุข ุฅِุตْุฑًุง ูƒَู…َุง ุญَู…َู„ْุชَู‡ُ ุนَู„َู‰ ูฑู„َّุฐِูŠู†َ ู…ِู† ู‚َุจْู„ِู†َุง ุฑَุจَّู†َุง ูˆَู„ุงَ ุชُุญَู…ِّู„ْู†َุง ู…َุง ู„ุงَ ุทَุงู‚َุฉَ ู„َู†َุง ุจِู‡ِ ูˆَูฑุนْูُ ุนَู†َّุง ูˆَูฑุบْูِุฑْ ู„َู†َุง ูˆَูฑุฑْุญَู…ْู†َุข ุฃَู†ุชَ ู…َูˆْู„َู€ٰู†َุง ูَูฑู†ْุตُุฑْู†َุง ุนَู„َู‰ ูฑู„ْู‚َูˆْู…ِ ูฑู„ْูƒَู€ٰูِุฑِูŠู†َ
"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdoa): "Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. Beri ma'aflah kami; ampunilah kami; dan rahmatilah kami. Engkaulah Penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir."

Masa ini juga dapat sama2 luangkan masa,dan sebagainya. Moga kami sentiasa manfaatkan masa bersama2 berpegangan tangan, berpelukan dan sentiasa dalam suka dan duka. Aamin๐Ÿ˜Š
InsyaAllah, jumpa lagi. ๐ŸŒท

0 comments:

"Always Be There"