Assalamualaikum wbt.
Salam Syawal ke... Hehe..
Moga sesiapa yang masih belum berkesempatan untuk berpuasa 6 dan ganti masih sempat melakukannya di bulan syawal ini. (saye la tu.. Huhu)
Alhamdulillah syukur. Masih bersama orang2 tersayang. Diuji semakin kuat dan melepasi saat genting. Allah Maha Besar. Maryam Mardhiyyah dikejarkan ke klinik selepas dia tidak sedarkan diri akibat demam panas. Alhamdulillah maryam kembali sedar dalam perjalanan ke klinik. Setelah itu mama dan abi terus membawanya ke hospital untuk rujukan lanjut.
Akibat tiada salasilah deman panas dan sawan, doktor menyarankan untuk bermalam di hospital untuk pemantauan. Tinggallah abi dan maryam di wad walaupun mama memang ingin bersama maryam. Tapi mengenangkan Khadeejah masih bf dan stoknya tiada dirumah mama terpaksa pulang bersama khadeejah dan kakak aisya lewat pagi. Kembali pada keesokkannya. Alhamdulillah semua kembali normal. Maryam sudah tidak demam, kembali aktif dan makan seperti biasa. Tapi doktor meminta lagi untuk bermalam kali seterusnya untuk pemantauan 24j. Bermalam lagi maryam dan abi di wad. Kesian..memandangkan keadaan wad yang agak padat, semua yang bermalam pula para ibu. Ketidakselesaan buat abi dan para ibu dan lain. Minta maaf abi, dan para ibu yang lain. Abi keluar sebentar setelah maryam betul2 lena untuk berikan keselesaan kepada ibu yang lain.
Alhamdulillah setelah pagi, mama sampai..abi menguruskan diri.  Doktor datang periksa akhirnya syukur dah dapat keluar seawal 9.30pagi. Mama terus bawa maryam mandi dan bersiap. Tapi memandangkan ramai doktor2 praktikal nak bersembang dan jalankan sedikit ujian dengan maryam. Mama raikan sahaja. Alhamdulillah maryam pun ok.
Sesampai dirumah, kakak pula demam mungkin kepenatan dia berulang ke hospital dua hari ni, dan pengudaraan di hospital, dan mama abi bawa ke klinik. Alhamdulillah ok cuma perlu dipantau. Dan akhir sekali mama pulak demam.. Haha.. MasyaAllah tahun ni kuat sangat ujian demam.
Walaupun mamaabi sedaya upaya menjaga keperluan anak2 dari segi permakanan, persekitaran, kita tidak dapat elak perkara2 lain yang boleh berlaku. Anak2 alhamdulillah suka dan selalu makan sayur, buah, minum susu, tidak makan jajan dan gula2 kecuali biskut, aiskrim. Pun antibodinya masih belum kuat,lemah dan tidak cukup untuk melawan virus yang berlegar dalam udara. Betapa tercemarnya udara. Sekarang mama cuba cari vitamin tambahan seperti scott imotion yang cecair. Perlu tambahkan kuantiti susu dan protien. Ikutkan daging memang kurang makan. Kerap ikan dan ayam. Rupanya daging juga bagus untuk anak2. Moga Allah berikan kesembuhan penuh kepada kami. Syukur abi kuat dan moga diberi kesihatan yg berpanjangan untuk jaga kami.. Aamin.. Hehe..
Ya Allah lindungilah kami semua. Aamin.

0 comments:

"Always Be There"