Bismillahirahmanirahim...
Assalamualaikum wbt...

Salam Ramadhan Kareem..
Malam ini adalah malam terakhir bulan ramadhan, dan esok last berpuasa di bulan Ramadhan al Mubarak.

Tahun ni rasenye bulan ramadhan yang paling sedih..
Moga Allah makbulkan segala doa, moga dosa-dosa yang lalu diampunkan. Moga Allah terima saya sebagai hambaNya yang bertaqwa. Aamin.

Benarlah, untuk ape yang kite nak.. tak semue akan kite dapat. Tak baik salahkan atas ape yang dah Allah aturkan untuk kite. Atas semua yang berlaku, Allah tidak jadikan ia sia-sia. Kadang-kadang kite dah tahu da mende tu..tapi still jugak lemah semangat, sedih dll. Dan sebab tu kite perlukan nasihat dan semangat daripada orang lain. Untuk masa-masa macam ni.. nasihat yang paling berkesan sekali saya dapat daripada Pn.Nariah Muhamad @ Ma. Moga saya dapat berbakti untuk kedua orang tua saya yang dah bersusah payah membesarkan saya hingga ke hari ini. 

Moga ramadhan kali ini adalah yang terbaik dari sebelumnya. Dan moga tahun hadapan masih berpeluang untuk merasai berpuasa di Bulan Ramadhan, Bulan yang mulia. Raikan syawal dengan seadanya. Sentiasa ingat dan jangan lupekan saudara-saudara kite yang dalam kesusahan sama ada di Malaysia, Palestin, Syria, Rohingya dan seluruh umat Islam di pelusuk negara.

Sakit@ demam itu adalah kafarah dosa dan Allah akan hapuskan dosa-dosa, tapi adakah sakit berpanjangan bermakna dosa-dosa kita terlalu banyak..huhu...

Maaf dipinta jika ada salah dan silap. Moga kita sama-sama bertemu di syurga.
Taqabbalallahu minna wa minkum!






0 comments:

"Always Be There"