Bismillahirahmanirrahim…

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah selesai mesyuarat permulaan persekolahan kali pertama untuk hari ini dan akan disambung pade esok hari dan seterusnya. MasyaAllah, hari ini saje, pelbagai perkara yang dihenyak di atas bahu dan kepala. Em..apepun, memandangkan sekolahku sangat hebat jadi sebagai guru juga perlu bertindak secara hebat dan yang penting profesional. Satu perkare juga yang menjadi tanda tanye untuk satu tugas ‘khas’ yang paling dielak oleh semua guru akhirnye terjawab pada hari ini, dan siapa yang bertuah menyandangnya..ialah Guru Baru iaitu Saya, bagi J/K Relief. Wah..haha. Selain dari itu juga, secara rasmi ‘dianugerahkan’  9 lagi bidang tugas yang lain. Eheh, nak pengsan jap..huhu. Em..ape pun, moge segalanya baik-baik sahaja dan dipermudahkan.

Program…dikira-kira yang ada setakat ini, sebanyak 63 program yang akan dijalankan dan akan ditambah dari masa ke semasa.

Cuti…hanya cuti penggal dan umum sahaja yang betul-betul cuti..sabtu dan ahad kebanyakkanya sudah dipenuhi.

Kursus…paling terdekat, PBS Ting. 1 & 2.

Tugas yang banyak bukan bermakna kite perlu lemah dan putus asa tak tentu arah. Ambillah ia sebagai ilmu dan pengalaman untuk menjadi insan yang dapat berikan manfaat pada sekelilingnya. Mudah-mudahan, Aamiin.

Jadual pun dah dapat.
Subjek M/P pun dah dapat.
Takwim pun dah ada.
Tugas Kokurikulum & Kurikulum pun dah ada dll,
Abah @ Cikgu Duan senget sebab ganggu time mesyuarat,
Pn. Pang tak kenal?..adeh, spoil...
Badan pun dah nak demam,
Esok lusa mesyuarat lagi…
Sekarang..Zzzzz.

*P/S : “Usia sekadar angka, hanya TAQWA yang membezakan makhluk disisi-Nya”

0 comments:

"Always Be There"