BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM....

ASSALAMUALAIKUM WBT....

Alhamdulillah, masih diberi kesempatan menikmati kehidupan dan meneruskan perjuangan di bulan Ramadhan Al-Mubarak, bulan yang mulia..Hari ni dah masuk 16 Ramadhan 1432..cepat betul mase berlalu...makne kate tinggal lagi 13 hari lagi [klu xsilap] berpuase dan menikmati ganjaran di bulan yang penuh keberkatan, penuh keampuan dan kerahmatan daripada Allah SWT. Moge kite diantara hamba-hamba yang mendapat hidayahMu di bulan ini..amin^_^

Jom Bace dulu^^,




Di minggu2 yang terakhir dan di hari2 yang terakhir di SMKBBST, terdapat beberapa aktiviti dan program yang perlu dilaksanakan dan diberi tanggungjawab. 'Sedikit' penat..tapi Alhamdulillah, kerane semue itu adalah pengalaman yang tidak boleh 'dibeli dengan wang ringgit'. Semalam, 15 Ogos 2011..untuk program Perasmian Sambutan Kemerdekaan 2011 Smkbbst dah dilancarkan..diberi tugas untuk menyiapkan pamplet (buku program) dan tentatif..Alhamdulillah dapat disiapkan walaupun banyak kekeliruan berlaku..p ok..tugas seterusnya, sekaligus kne jadi MC / Pengerusi tuk majlis perasmian nih time perhimpuaan..hoho~_~...yang ni agak mencabar untuk berhadapan dengan lebih 800 orang pelajar sesi pagi..dh lame x ckp dpn org ramai...p Syukur, walaupun agak gementar pade permulaannye...akhirnye..hehe...senyum je(^_^)

Esok 17 Ogos 2011..hehe..cuti...pagi nnt insyaAllah akan ade Qiamullail dengan pelajar asrama...moge pelajar2 asrama dapat menyahut cabaran ni untuk bangun seawal 3.00 pagi nanti..cikgunye jugek..insyaAllah, permudahkan Ya Allah untuk kami same2 bermunajat kepadaMu..Amin.

Jumaat ni 19 Ogos 2011..insyaAllah akan penuhi permintaan atas jemputan Program Pendidikan Khas Integrasi SMKBBST..bukan ape pun..p majlis berbuke je..huhu..dan berterawih sekali..sempena Program Ihya' Ramadhan..Kat sek ni ade kelas untuk pelajar pendidikan khas..comel2 budaknye..dan baik...makna kate juge, minggu ni kne stay dihostel untuk minggu yang terakhir cz minggu depan dah packing barang balik kampung...

Seterusnye.. ade buat kertas kerja untuk majlis berbuka puasa untuk pelajar Pra-Universiti.. pade 23 Ogos 2011 ni nanti..em..yang ni mungkin agak penat jugak..tapi xpe, xde kje yang xpenat..xde kje yang xsusah..jadi kne buat sehabis baik untuk majlis ni nanti..sekarang dh mule untuk gerak kerjanye...dari segi jemputan, peralatan, tentatif dan sebagainye..ya Allah, moge ia dipermudahkan, diberi kekuatan dan majlis ini diberkati olehMu...insyaAllah,amin..

Em...program yang terakhir..ikutkan pade 25 Ogos 2011 ni..kami para guru praktikal selaku 'pembantu warden' telah menyediakan program-program untuk pelajar asrama..dan 25hb ni merupakan aktiviti adekan 'rewang' utk berbuke puase. em..tapi, kurang bernasib baik..program ni xdapat dijalankan...sian kat budak2 cz diorg xpernah rasai bergotong-royong tuk memasak bersame2..dan diorg merayu-rayu tuk cikgu berjumpe dgn pengetue..=_=p xpe..insyaAllah ade hikmahnye...pepun majlis tetap berjalan dengan majlis berbuke puase sempena majlis khatam Al Quran, dan sebagainye..ok la tu..insyaAllah, setiap ape yang kite lakukan, akan ade kemanisannye..jike Redha Allah yang dicari..dan moge ukhwah dengan anak-anak diasrama ini mendapat rahmat dariNya...insyaAllah, raikan ape yang dilakukan dengan rase rendah diri untuk setitis ilmu dan pengalaman..dan moge perjalanan pengalaman ini dapat mengeratkan silaturahhim diantara saye dan pihak-pihak lain yang terlibat terutame guru-guru dan pelajar di sekolah ni..Doakan saye=)


InsyaAllah, sampai sini dahulu...JuMpO lagi dikemudian hari.. May Allah bless us...always....Amin.



(tido jap..huhu...)


P/S : Islam is not about 'we're better than you'. Islam is about 'let me show you something that is better for you'.:)

Usah difikirkan penat didunia..jike ingin rehat diakhirat...dan usah difikir untuk berehat didunia jika nnti penat diakhirat...Berkejar-kejar untuk melakukan kebaikan, tinggalkan larangan dan laksanakan suruhanNya..Berjihad di jalan Allah..kerna itu matlamat utama.


Apabila jiwa merasa kosong..kita mula mencari keseronokan..selepas satu keseronokan..jiwa berasa kosong kembali..mencari satu lagi keseronokan, kemudian kosong kembali.. keseronokan dicari kembali..kemudian kosong kembali..selepas itu satu lagi...dan lagi...dan lagi...selepas berseronok, terasa kosong kembali...

(^_^) bukanlah keseronokan yang perlu dicari..tetapi ketenangan jiwa..carilah Tuhan Ilahi..


_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://e.exps.me

2 comments:

mamawana said...

Carilah Tuhan Illahi... sejuk hati perut ibu yg mengandung...

Nur_Ma"Khairatun Hisan" said...

InsyaAllah^_^

"Always Be There"