DOA


“Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang…
Segala puji-pujian bagi Allah Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga serta sahabat-sahabat baginda. Wahai Tuhan kami, bagi Engkaulah segala kepujian sebagaimana sepatutnya bagi kemuliaan zatMu dan kebesaran pemerintahanMu. Ya Allah rahmatilah ke atas penghulu kami Nabi Muhammad SAW sebagai rahmat yang menyelamatkan kami dengannya dari segala huru-hara dan segala penyakit dan Engkau tunaikanlah bagi kami dengannya dari segala hajat,Engkau bersihkanlah kami dengannya dari segala kajahatan, Engkau angkatkan kami dengannya disisiMu setinggi-tinggi darjat, Engkau sampaikan kami denganya sejauh-jauh kesudahan dari segala kebaikan semasa kami hidup dan sesudah kami mati , dan juga ke atas keluarganya dan sahabatnya, dan selamatkanlah sebagai keselamatan yang banyak dengan RahmatMu wahai Pengasih dari segala Penyayang.

Ya Allah ya Tuhan kami, terimalah solat kami dengan sempurna dan ampunilah bagi kami segala dosa sekaliannya dan janganlah Engkau meyiksakan kami pada hari Qiyamat nanti, Sesungguhnya Engkau amatlah berkuasa di atas tiap-tiap sesuatu. Ya Allah perbaikilah hubungan di antara kami dan jinakkanlah di antara hati-hati kami dan tunjukkilah kami jalan-jalan yang selamat dan lepaskanlah kami dari kegelapan kepada cahaya dan jauhilah kami akan kekejian sama ada yang lahir daripadanya mahupun yang tersembunyi. Ya Allah, berkatilah bagi kami segala pendengaran kami, penglihatan kami, hati-hati kami, keturunan kami, sesungguhnya Engkau banyak menerima taubat lagi Penyayang.

Ya Allah. Sesungguhnya kami berlindung denganMu dari keluh kesah dan dukacita dan kami berlindung denganMu dari lemah dan malas dan kami berlindung denganMu dari sifat penakut dan bakhil dan kami berlindung denganMu dari tekanan hutang dan kekerasan sikap lelaki. Ya Allah sudahilah kami dengan sebaik-baik kesudahan dan janganlah Engkau matikan ke atas kami dengan seburuk-buruk kematian. Wahai Tuhan kami berilah kami kebaikan di Dunia dan kebaikan di Akhirat dan peliharalah kami dari azab api neraka….”

Amin...

4 comments:

ummi ida said...

Salam ziarah dn salam ukhuwah.Smg thn 2010 mmbw kbhgiaan

Nur_Ma"Khairatun Hisan" said...

Salam Taaruf Ummi ida,time ksh sudi singgah..i'Allah...

Payunk [^^,] said...

slamat tahun bru...hakikat nye tahun bru sbnar snggu dua y lepas..hehehe...

Nur_Ma"Khairatun Hisan" said...

Selamat tahun baru Payunk..begitulah rasenye..=)

"Always Be There"