Bismillahirahmanirrahim..Assalamualaikum wbt...lagu Maher Zain yang terbaru ^_^ ..em..tapi tak dapat beli lagi...huhu....saye cetak n rompak dulu..Hayati liriknya yang sentiasa terbaik!... AllahuAkhbar....




Maher Zain – I Love You So Lyrics

I pray to God
my heart, soul and body
Every single day of my life
With every breath I solemnly promise
To try to live my life for you
O Allah, you did revive my soul
And shone Your light into my heart
So pleasing you is now my only goal
Oh I love you so
I love you so
Chorus:
Now I know how it’s like
To have Your precious love in my life
Now I know how it feels
To finally be at peace inside
I wish that everybody knew   
How amazing it feels  to love You
I wish that everyone could see
How Your love has set me free
Set me free and made me strong


O Allah, I’m forever grateful to You
Whatever I say could never be enough
You gave me strength to overcome my uncertainties
And stand firm against all the odds
You are the One who did revive my soul
You shone Your light into my heart
So pleasing you is now my only goal
Oh I love you so
I love you so

My love, my life, my days, my nights, my wealth, my prayers
– All for you [X2]
And I swear that I will never put anyone
Or anything before You
My love, my life, my days, my nights, my wealth, my prayers
– All for you

~may Allah Bless me.....


Bismillahirahmanirrahim..Assalamualaikum wbt…

Alhamdulillah, masih berkesempatan untuk menaip di sini..moge kita sihat dalam Rahmat dan RedhaNya selalu..Aamin.

Sekadar ingin mencoretkan sedikit sebanyak yang berlaku dalam tempoh yang terdekat ini..

~> 4,& 5 Mei : Tamat Guru Ganti dan Lawatan.

Selepas berita gembira mendapat kelulusan temuduga tempoh hari pade 27 April, pade 4 Mei hari yang agak sedih sebab hari terakhir di Sekolah Kebangsaan Tempoyang sebagai Guru Ganti. Kenangan yang tak kan dilupekan… ikutkan akan menggantikan untuk subjek Sains sahaje tapi diberi “peluang” untuk mengajar subjek Matematik dan Muzik..huhu.. Saye juge sebagai guru kelas tahun 2..Cikgu-cikgu sane selalu tanye, “ape macam? ajar sekolah menengah atau rendah yang best?”. Huhu..jujurnye saye xtahu nak jawab macam mane, dimane-mane ade kekurangan dan kelebihan, di mane-mane ade cabaran dan rintangan yang tersendiri. Pepun, Alhamdulillah selama 3 bulan ni banyak beri pengajaran dan pengalaman di alam persekolahan sebagai guru. Teringat satu dialog dalam tempoh menganti.

Pelajar yang sama.

Pelajar A : “Cikgu jahat” ~> kene rotan gara-gara tak siap kerje sekolah (Matematik)

Ckgu : “ Aik, cikgu pulak yg dikate jahat..bukan semalam dah janji ke sape-sape

xsiap kerje cikgu kne rotan..? ”.

*yang lain semue mengiyakan, dan mengulangi kate-kate cikgu semalam. Pelajar tersebut menarik muncung...huhu..

Pelajar A : “Cikgu jangan tinggalkan saye” ~> hari last saye sekolah…

Cikgu : “ Em..bukan ri tu xsuke cikgu kan..sampai kate cikgu jahat?”

Pelajar A : “ tak…saye sayang cikgu…em…salah saye, saye yang xsiapkan kerje cikgu..cikgu nak tinggalkan saye sebab saye malas ke? Cikgu patut jadi cikgu tetap kat sini..cikgu….jangan la pergi….”

Huhu…sayangnye, hari last saye tertinggal HP dan kamera…maka..kamera hati saya…tolong save muke-muke anak didik saye di tahun 3,4,5 dan 6. Saye xsabar nak melihat mereka semue bile besar nanti..Moga Allah melindungi kamu semue dan moge berjaya dunia dan akhirat..Aamin.

Maka tamat kisah sebagai Guru Ganti Subjek Sains, Matematik dan Muzik mulai 16 Februari 2012 – 4 Mei 2012. Syukran Ya Allah berikan peluang ini. Kenangan sentiasa dalam hati ♥

Opss.. petang 4 Mei & 5 Mei, sempat pi lawatan bersame guru-guru SK Tempoyang (SKT) ke sekolah terpilih iaitu SK Biram di Pekan, Pahang. Memandangkan SKT sekolah kluster nak di upgrade ke sekolah SBT jadi, kami meronda-ronda dan mendengar taklimat bagaimana untuk lulus sebagai SBT (Sekolah Berprestasi Tinggi). Moge urusan SKT dipermudahkan dan dinobatkan sebagai SBT, InsyaAllah. Pengalaman yang baik dan juge ade yang kurang baik. Pade malam sampai di BTPN, Beserah Kuantan sebagai tempat penginapan, saye dan teman sebilik diganggu dengan “hantu”. Kuikui… pengalaman yang mengatakan perkare ghaib itu ada!.. ok..tamat bab tu.. :D

************************************************************************************************

~> 9 Mei 2012.. Hari Konvokesyen.

Mungkin, kehibaan tu agak melebihi daripada rasa gembira..buat diri ni kurang semangat nak berkonvo…huhu… tak tahu pasai apa tah.. 8hb dan gerak ke Tg.Malim, dan dengan membawa sedikit tawaqal..Alhamdulillah dapat penginapan di Hotel Bunya Raya yang kebetulan de 1 bilik kosong. Sebelum ni telefon merata-rata hotel, chalet dan homestay semue dah penuh di booking. ~ingat dah kne tido di masjid daa...huhu...

Alhamdulillah 9 Mei tibe juge.. walaupun hati sangat hambar dan ‘sebu’..bertambah spoil bile cari tempat duduk xjumpe haha.. kami dah diberi nombor kerusi untuk para graduan, cari punye cari xjumpe..Ya Allah tuhan je yang tahu..huhu..Walaubagaimanapun, hati terusik ketika perarakan masuk ke Dewan Besar, Kampus Sultan Azlan Shah, Universiti Pendidikan Sultan Idris, Proton City dengan iringan muzik yang sangat menyentuh, kenangan ketike di STPM, kenangan 4 tahun di UPSI satu persatu tibe… segala susah dan senang, Allah, ma dan abah, adik-beradik, guru dan pensyarah, sahabat dan teman yang sentiasa membantu..sangat2 membuatkan hati ini sebak..pepun sungguh terharu!.. Syukran Ya Robb…

Kini..sudah menjadi Alumni UPSI, insyaAllah diberi rezeki akan melanjutkan pelajaran untuk seterusnya..insyaAllah, mudah-mudahan…Aamin.

“Sangat terharu tapi tak de tisu,

Tempat duduk tak jumpe bikin cek malu,

Tapi tak pe asal lepas rindu,

Akan jadi kenangan di angin lalu,

Tiada semangat selain ayah dan ibu,

Buat anak yang diingati selalu…”

Terime kasih keluarga, terime kasih guru dan pensyarah, terime kasih kawan, sahabat dan teman, terime kasih adik-adik halaqah yang sanggup datang..terime kasih kamu, terime kasih pak cik bas yang selalu bawak saye pergi dan balik kuliah..terime kasih classmate, housemate dan r’mate yang selalu ade ketike senang dan susah, time kasih pak cik mak cik café yang selalu bagi murah2.. time kasih miah yang bawa akak masuk RPA, time kasih pada kawan yang seminit, seminggu, sebulan dan setahun… moge kebaikan kalian dibalas Allah nanti, InsyaAllah. Moge segale kesalahan saye terhadap kalian dimaafkan…ampunkan saye, sesungguhnye saye hanye insan yang sering membuat khilaf~

InsyaAllah, dalam masa terdekat ini menunggu untuk penempatan posting. Moge thabat dalam perjuangan ini Ya Robb… Syukran Ya Allah, memimpin hamba ini ketika susah dan senang..memberikan ujian untuk mendewasakan hamba ini, memberikan kesakitan untuk bangun berjuang, memberikan kesenangan untuk jadikan hamba bersyukur atas kurniaan, memberikan peluang mengenali hati manusia yang mencintai dan membenci, memberikan peluang untuk menjadi seorang muslimah Islam..memberi peluang untuk mengenali dunia yang sementara ini.. dan atas segalanya, Matikan hamba ini dalam Sinar ImanMu Ya Rahman~ Aamin.

Kini hamba menyedari,

Betapa kerdilnya diri,

Seluruh alam DIA yang menguasai,

Tuhanku, hamba berserah kepada-Mu Ilahi.

Allahuakbar, Allah Maha Besar… :)


P/S : Kadang-kala ape yang dirancang, ape yang diimpi, ape yang diharapkan tidak menjadi, tidak diperolehi..mengundang sedih dihati, itu mungkin kite jauh dengan Ilahi...Allahurabbi.

"Always Be There"