"Hamba itu lebih hampir kepada Tuhannya, apabila dia sujud...
Pada saat hati mula pasrah, segalanya terjawab melalui istikharah...
Istikharah hati mendebungakan cinta dan menemukan jawapan...
Jawapan yang pasti, dalam memburu cinta Ilahi." [Istikharah Cinta : Ummu Anas]

Sempat singgah kat SACC semalam lepas sesat nak ke UKM, dibawa oleh sahabat yang selalu Allah kirimkan semase saye susah dan senang. Stuck kt CH minggu lepas, die jugak yang amik cuti p servis keta kat Ipoh. Moga Allah balas kebaikannya. Aamin.

Kat Pesta Buku semalam sampai pun jam 5.30, jadi masa tak banyak sebab nak sampai UKM sebelum maghrib. Sempat jugak singgah kat BrotherhoodArt n beberapa booth yang memang nak singgah. Mase ni la rase teruje sangat sebab buku banyak gile..rase nak beli 1 booth tu..tapi nak bace semue tu teleng jugak la..

Sebenarnye tak de mood nak berjalan semalam, tapi bile ade sesuatu yang buat kite naik balik semangat tu..mood tu boleh bertukar. Kadang-kadang, fikiran dan hati kite ni dipengaruhi oleh suasana yang kite pilih. Kalau banyak pemikiran yang negatif makna hancuq la mood..nak bercakap pun malas! Muke berkerut kalah makan asam boi. Tapi kalau pilih nakkan suasana yang ceria dan tak spoil..kne gerakkan fikiran dan hati supaya ketepikan perkara-perkara yang negatif dan cas banyak-banyak perkara yang positif. Tak da la time memandu tetiba magrain, duk pikir yang boleh rosakkan mood. Dan kadang-kadang mungkin salah kita sebab terlalu mengharapkan suasana yang positif datang sendiri tanpa kita cipta dan berusaha.

Bile dah terjadi sesuatu yg kite tak harapkan,berhenti mencari alasan. " jalan sini sibuk sangat, kete banyak gile. Bas laju gile, dah sesat..Ah..Ah...Ah. Haha...Tak boleh nak salahkan ape yang ade. Mengakulah bahawa kamu memang....memang.... :D

Saya try jugak jalan terus, confident boleh cari jalan ke UKM..last2..
"Saya dah sesat. =) "

Saya harap dengan senyuman message ni dapat legakan gundah gulana. Sambil berdoa moga kawan dak bz time tu. huhu....Alhamdulillah. Allah Maha Mengetahui.

Sesat di dunia tak pa, moga-moga tidak di akhirat. Sebab dah tak da talian hayat.
Nanges.





Memang pening kepala.





0 comments:


"Always Be There"