Bismillahirohmanirrohim....Assalamualaikum, em...macam kejap pulak rase kat sni..rase macam baru semalam je masuk sni..pakai baju Perkasa, kawad..g kuliah...dan sebagainya..tup2 dh nak habis pun...em..3thn setengah kat sni...setengah lagi hbiskan tuk praktikum 9Mei 2011 ni kat Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang Selangor Darul Ehsan..huhu...full plk..em...one step to be a teacher...beleh ke saye?huhu...tepuk dada tanya iman:) insyaAllah,boleh kan (sendiri tanye sndiri jawab..^^) em...semalam semua ahli rumah dah balik,tinggal sendiri je malam tdi..ri ni giliran sye plk...

Macam xpercaye plk,dh nak berpisah gan semue orang..means lepas ni dh xblaja sme2..g kuliah sme2..makan same2..jalan2 same2..present same2 semue le..huhuhu...insyaAllah moge ukhwah ini berterusan dan diredhai Allah. InsyaAllah berjumpe time konvo..moge diberi kesempatan,namun andaikata diri ni xberkesempatan...atau 'dijemput' terlebih dahulu mane tahukan...sedekahkanlah al-Fatihah bile teringat name saya...Moge Allah membalasnya^____^ Alhmdllh jugak, tesis dapat disiapkan, exam pun dah berakhir...Doakan moge saye dapat Result YANG TERBAIK dari YANG TERBAIK..begitu juge buat semue..Amin..:)

Ok..buat kawan2 semue...gud luck 4 Praktikum...hope pengalaman ini dapat mematangkan kehidupan dan jadikan ia salah satu persediaan untuk menjadi "Guru yang Bitara"...(bitara ke...? boleh la..) buat kawan2 blogger gud luck too in your future:)

Tata...Sayang kamu semue kerana Allah^____~


p/s : ~Diakhir perpisahan jangan diucap selamat tinggal tetapi ucaplah semoga bertemu lagi, walaupun bukan dibumi Allah tapi insyaAllah disyurga nanti~ Wallahu'alam

Bismillahirohmanirrahim…

Assalamualaikum wbt…..Maha Suci Bagi Allah, Muhammad saw Nabi Junjunganku sepanjang zaman…selawat dan salam bagi sahabat dan keluarga baginda,moge2 saya menjadi umat yang setia kepadaNya..amin.



Tup2...dah sem akhir,nak exam pulak tuk yg terakhir kali di upsi..hu2..rase macam kejap pulak duk sini..bahang perpisahan pun kian terasa cz khamis (14 April 2011) baru2 ni adelah kelas yang terakhir disini..(sedihhh..hu2)..cz byk pengalaman, kenangan bersama kawan2 dan pensyarah2 dijabatan saye terutamanya...hu2..biasela, adenye pertemuan pasti ade perpisahan..dan syukur atas pertemuan ini yang memberikan seribu makna dalam kamus kehidupan saye selama bergelar mahasisiwi tuk degree di bumi Tg.Malim ini..(^___^) Semalam dah mule exm tuk first paper..alhmdllh,berjalan lancar w'pun soalan yg dijangke keluar xkeluar..hu2..p Alhmdllh sbb Allah gerakkan hati saye tuk bace tajuk lagi selain dripade tu..pepun..dh ushe, hanya doa dan tawaqal padeNya..ok,jum kongsi doa sempena hadapi musim peperiksaan, moge hati2 kite lebih tenang dan dilindungi selalu..insyaAllah:)




Sje nak taip Jadual Exam Sem 7 :

16 April 2011 (2.30 pm-SITC) : Isu-Isu Kurikulum Pengajian Malaysia
23 April 2011 (2.30pm- SITC) : Sistem Undang-Undang Di Malaysia

27 April 2011 (8.00am) : TEST JPJ [KERETA-Doakan Lulus yek,amin]

29 April 2011 (9.00am- Anjung 2) : Integrasi & Perpaduan Nasional
30 April 2011 ( 2.30pm- Anjung 1) : Politik Kontemporari Di Malaysia

Moge Allah berikan kecemerlangan dan ketenangan untuk menghadapi disaat-saat ini..amin.

Ok, bawah ni pulak nak kongsi sebuah lagu..spe xtahu?meh dengar..hehe..p rasenye ramai dh familiar dengan lagu ni..kan,kan..pepun,bile dengar lagu ni tersentuh je..huhu..(feeling xhabis2:D) lagu ni nynyian Tizz Zaqyah & Yassin..nnt nak kua drama Nur Kasih yang kedua..saye pun xthu bile..hu2..pepun drama ni salah satu drama yg saye suke..p yang penting kat sni saye nak kongsi lirik lagu NUR KASIH..moge kite dapat hayati:)



video


Lewat ini ku rasakan
Kasih kian ku dambakan
Resah hati yang ku pendam
Pada takdir dan harapan

Detik waktu dan suratan
Siapa tahu ketentuan
Ku mencari cahayanya
Dalam bayang kegelapan

Nur kasih
Nur kasih

Nasib hidup dan pilihan
Lain hukum setiap insan
Mengharapkan perjalanan
Dalam maya kesamaran

Nur kasih

Aku kembali kerana masih
Mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi

Nur kasih

Aku kembali kerana
Masih mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi

Nur nur ya nur kasih


Seperti sebuah kehidupan, apa yang terjadi hari ini atau seterusnya kite tak tahu..dan setiap manusia ade kisah hidupnya tersendiri yang berbeza coraknya, tapi kite sentiase ade perancangan untuk memastikan ia diteruskan. Namun segalanya mengikut kehendak dan ketentuan dari Yang Maha Kuasa..dan sebaik-baik perancangan itu adalah perancangan dariNya iaitu Allah. Siapalah kite untuk melawan takdir sekiranya ia bukan apa yang kite harapkan, tapi Allah itu Maha Adil..dan Allah sayang pade hamba yang sabar dan benci pade hamba yang cepat berputus asa..banyak mana ujian dan kegagalan yang dihadapi jangan mudah mengalah, dan bangkitlah semula walaupun ia pahit, berusaha untuk mencari cahayaNya yang indah..dan Allah itu Maha Pengasih lagi Penyayang kepada hamba yang mencari cintaNya..tak percaya?jum teliti Surat Cinta oleh Allah :

"(Ingatlah), ketika kamu memohon pertolongan kepada Tuhan-mu, lalu diperkenankan-Nya bagimu, "Sesungguhnya, Aku akan mendatangkan bala bantuan kepadamu dengan seribu malaikat yang datang berturut-turut." [Surah Al-Anfal : 9]

"Dan tidaklah Allah menjadikan melainkan sebagai kabar gembira agar hatimu menjadi tenteram kerananya. Dan kemenangan itu hanyalah dari sisi Allah. Sungguh, Allah Maha Perkasa, Mahabijaksana. "

LAGI....>>>
"(Ingatlah) , ketika Allah membuat kamu mengantuk untuk memberi ketenteraman dari-Nya , dan Allah menurunkan air(hujan) dari langit kepadamu untuk menyucikan kamu dengan (hujan) itu dan menghilangkan gangguan-gangguan setan dari dirimu dan untuk menguatkan hatimu serta memperteguhkan telapak kakimu (teguh pendirian)."

"(Ingatlah), ketika Tuhanmu mewahyukan kepada para malaikat, "Sesungguhnya Aku bersama kamu, maka teguhkanlah (pendirian) orang-orang yang telah beriman." Kelak akan Aku berikan rasa ketakutan ke dalam hati orang-orang yang kafir, maka pukullah di atas leher mereka dan pukullah tiap-tiap hujung jari mereka." [Surah Al-Anfal : 10-12]

Baikkan Allah,LAGI>>>

Cinta Allah itu adalah cinta yang tidak terbatas. Hakikat dan besarnya tidak bisa dipersamakan dengan kasih sayang siapa pun. Allah SWT berfirman, ”Rahmat (kasih sayang)-Ku meliputi segala sesuatu.” [Surah Al-A’raf :156].

Sebanyak apa pun dosa manusia, Allah pasti akan mengampuni, asalkan kita betul-betul bertaubat. Allah SWT telah berjanji dalam Alquran, ”Dan hendaklah kamu meminta ampun kepada Tuhanmu dan bertobat kepadaNya, niscaya Dia akan memberi kenikmatan yang baik kepadamu sampai kepada waktu yang telah ditentukan. Dia jika kamu berpaling, maka sungguh, aku takut ditimpa azab pada hari yang besar (Kiamat)" [Surah Hud : 3]

ok,sampai sini dlu..jike nak ditaipkan..terlalu banyak..huhu...AlQuran jelas diterangkan satu persatu...moge kite dalam Lindungan RahmatNya hingga akhir hayat..amin..doakan saye tuk peperiksaan didunia dan akhirat(^___~)

~~AKU BERSAMA KAMU~~ ♡♡♡
  • p/s : “Setiap Kita Di Dunia Ini Tidak Mahu Memilih Jalan Yang Derita, Hakikatnya Tanpa Usaha Keajaiban Tidak Akan Berlaku”
  • Kalau tulisan xjelas atau kecil (tekan ctrl +) yek..maaf atas kesulitan=)
video


Bismillahirohmanirrahim...

Assalamualaikum....

Rasulullah SAW bersabda :"Allah melaknat orang-orang lelaki yang menyerupai
perempuan dan orang-orang perempuan yang menyerupai lelaki."

‎"Dari Ali bin Abi Talib (karamallah huwajha), sabda Rasulullah s.a.w:

Apabila umatku melakukan lima belas perkara, maka nyatalah kepada mereka bala bencana. Lalu para sahabat bertanyanya: Apakah dia wahai Rasulullah? Sabda Rasulullah s.a.w: Apabila harta negeri menjadi milik yang berpusing di kalangan orang-orang yang tertentu, apabila amanah dianggap peluang untuk mendapat harta, apabila zakat dianggap cukai, apabila lelaki mentaati isterinya dan menderhakai ibunya, apabila ia memuliakan kawannya dan berkasar terhadap bapanya, apabila hingar bingar di dalam masjid, orang yang menjadi ketua di kalangan kaum ialah orang yang paling jahat dan hina, dimuliakan seseorang kerana takutkan kejahatannya, diminum arak, dipakai sutera oleh kaum lelaki, diambil penyanyi-penyanyi wanita dan alat-alat muzik untuk dipuja, orang-orang yang akhir di kalangan umat ini mengutuk orang yang terdahulu, maka tunggulah ketika itu bala bencana yang menimpa mereka, sama ada angin ataupun bumi yang menyapu mereka."

video

Menyedari hakikat keruntuhan akhlak yang memuncak ini wajib ke atas ummat Islam yang disebutkan ummat terbaik ini, menyuruh kepada yang ma'ruf dan mencegah kepada kemungkaran..."Kamu adalah sebaik-baik umat yang dikeluarkan untuk manusia, kamu menyuruh kepada yang baik, kamu mencegah kemungkaran dan kamu beriman kepada Allah." (Surah Ali Imran: 110)...Bala Allah SWT tidak hanya kena pada mereka yang berbuat kemungkaran, tetapi kepada semua...termasuk mereka yang beriman..Jangan kita sntiasa berada di tahap orang2 yang "selemah-lemah" iman, iaitu mencegah dengan hati...Dalam satu kitab dijelaskan bahawa tahap selemah2 iman ini hanya boleh digunakan apabila fitnah dan maksiat sekeliling,kehidupan sekeliling dipenuhi kemungkaran, maka pada ketika ini, barulah kita hanya mampu mencegah dengan hati...kita jaga diri kita daripada kmungkaran tersebut...W/A [AIN SOLEHAH]

Dh lihat video di atas?( video dan kata2 diatas dipetik dari fb kawan,de nama die kat atas) video yang pertama,kite rase siape mereke?agame ape?dari negara dan negeri mane manusie2 tersebut?melayu?ye..melayu xsemestinya Islam..tapi xmustahil diorg memang Islam..mule2 sye tgk video ni..mmg xtertutup mulut saye dibuatnye,(terkejut) nak2 de name MISS PAHANG..?lagi menyedihkan bile ade artis Melayu dan Islam seolah2 m'yokong event ni?ade potensi?Ya Allah...mungkin sye ketinggalan perkare ni..saye jangkekan di Kuala Lumpur, di negara2 luar yang berleluasa perkare ni..tapi Pahang?(huhu...kampungku)...mati akal bile difikirkan..(Nauzubillah, xde niat nak aibkan mereka yg ada dalam video ini,cume untk pengajaran kite umat islam untuk memikirkan masalah yang melanda umat Islam masa kini)

Teringat kata2 Ustaz Rozaimi bin Ramle di Kuliah Maghrib " Bala akan diturunkan pade sume makhluk, bukan hanya kepade manusia yang membuat kezaliman..hatta ade yang sedang berzikir disebelah manusie yang zalim..die turut akan terkena". Sebab ape saye kaitkan dengan bala?sebab ini salah satu perbuatan yang dilaknat oleh Allah..!

Saye bukan prejudis,(tapi memang) tapi sedih..tidak dinafikan manusie dilahirkan dengan pelbagai rupa dan mempunyai gaya tersendiri..melihat kepada situasi ni,berkenaan tukar jantina..terdapat dua keadaan di mana seseorang yang dilahirkan dalam keadaan khunsa iaitu mempunyai dua kemaluan..dimana golongan ini akan cenderung dengan salah satu jantina tersebut.. boleh rujuk web ni (http://fiqhmedic.wordpress.com/2008/01/13/18/)

Manakala satu golongan lagi saye boleh katekan pondan..Mereka ialah orang lelaki yang menyerupai wanita dari segi bentuk tubuh, pergerakan, percakapan dan lain-lain.Haram melakukan pembedahan untuk menukar jantina. Ini kerana perbuatan ini mendatangkan mafsadah atau kerosakan yang besar. Ia juga satu bentuk pencerobohan terhadap penciptaan Allah Taala hanya semata-mata kerana mengikut naluri yang palsu dan bohong.

Saya tidak berniat untuk bercerita panjang, mungkin daripda kite sudah tahu kisah2 di zaman nabi mengenai perkara ini, dan tahu pengajaran daripada kisahnya.. dan siapalah saya untuk menghukum dan menilai manusia2 ini..kerana Allah yang berhak ke atas mereka dan hanya Allah akan menentukan nasib mereka...cume kite sebagai sesama saudara dan sesama agama, saya hanya mampu sedih dan berdoa semoge kite semue diredhai Allah dan supaya Allah membuka pintu hati mereka untuk kenali TuhanNya (ALLAH) dan dilembutkan hati untuk ke jalan Allah yang Satu..amin. Dan tidak dinafikan juga, ramai kalangan wanita yang menyerupai lelaki dan lelaki menyerupai wanita..semuanya dikatakan 'fitrah' bile perasaan bertukar seperti itu..dan kita tidak tahu apa perasaan mereka yang sebegini..ada sesetengah lelaki yang mempunyai naluri kearah 'kewanitaan' dan kadang2 ada yang mengatakan mereka lebih baik daripada wanita yang sedia ada..em..mungkin ini ujian bagi mereka untuk lalui perkara ini, dan bagi kita insan yang normal ini tidak boleh terus menghukum kerana kite tidak berada ditempatnye..dan pasti ade hikmahnya kenapa ini terjadi..sebagai kawan, sahabat, kite perlu bimbing hati2 golongan ini kepada TuhanNya dan bukan biarkan dan mengkejinya dan kerana sebab ini mungkin jadi mereka akan lebih terus hanyut dalam dunianya mati.Mungkin agak sukar..tapi insyaAllah, Allah sedia membantu..

Pepun,moge Allah jauhkan kite,keluarga, saudara, dan sahabat daripada penyakit ini..jauhkan dari segala perkara yang memberikan kemurkaan Allah kepada seluruh kehidupan kite..amin..


p/s : Cinta itu fitrah, tapi jika ia tidak berlandaskan kepada TuhanNya ia boleh jadi FITNAH..Yang membezakan kita bagaimana kite salurkan fitrah itu supaya ia ditunjangi Anugerah yang Indah..Nikmatnya hidup BerTuhan hanya kerana ALLAH SWT:)


"Always Be There"